پروتئین گیاهی + 6 بهترین منبع غنی از پروتئین | طب سنتی

ناشر : دانلود آهنگ محلی

پروتئین گیاهی + 6 بهترین منبع غنی از پروتئین | طب سنتی


همانطور که می دانید گیاهان همواره منشا پربار از پروتئین نیستند. اما اگر از مردم گیاهخوار سوال نمایید به شما خواهند گفت که لوبیا، بقولات و حتی سبزیجاتی با برگ سبز دارای درشت غذایی‌های بیشتری هستند و می توانند جسم شما را سالم نگه دارند.

استفاده چنین گیاهانی به جای گوشت قادراست جسم را سالم تر نگه دارد و ردپای کربن را کم شدن دهد. از آنجایی که زیادتر گیاهان لبریز از پروتئین نیستند( این موضوع بدین معنی است که آن ها تمام اسیدهای آمینه الزامی را ندارند) اضافه کردن غلات تکمیلی شما را مطمئن می سازد که طیف مورد احتیاج را گرفتن می نمایید.

در این مقاله ۶ گیاهی را معرفی می کنیم که پروتئین بالایی دارند.

  1. لوبیای لیما:

لوبیای لیمای تازه چیزی نیست که بتوانید در تمام سوپرمارکت ها نمایان نمایید اما اگر آن را نمایان نمایید و استفاده نمایید می توانید از مزایای موجود بهره مند شوید. این گیاه که گرمای بالا را دوست دارد و در تابستان های گرمپرورش می کند پروتئین مناسبی وارد جسم خواهد کرد.

تنها یک عهده از لوبیای لیما قادراست ۱۰ گرم از درشت غذایی‌های ایجاد کننده عضله و نیز فیبر و پتاسیم را برای تندرستی قلب فراهم آورد. لوبیای لیما را بپزید، روی سالاد بریزید، با سیر تفت دهید یا آن را به همراه دیگر مواد خوراکی میل نمایید.

  1. دانه آفتابگردان:

دانه آفتابگردان لبریز از پروتئین هستند. این ماده افزون بر اینکه پروتئین مورد احتیاج جسم را فراهم می کند (یک چهارم عهده از آن محدوده ۶ گرم پروتئین وارد جسم می کند) لبریز از اسید لینولئیک نیز هست و قادراست به کم شدن وزن یاری کند.

این ماده منشا پربار از ویتامین E و سلنیم است و قادراست پوست شادابی برایتان به ارمغان بیاورد. دانه های آفتابگردان را به جوی دوسر، کوکی ها، مافین ها، سالاد و پستو اضافه نمایید.

  1. کلم بروکلی:

کلم بروکلی یک ماده استثنائی است. این ماده نه تنها فیبر و پروتئین مناسبی دارد( یک عهده از آن ۲.۵ گرم فیبر و ۲.۵ گرم پروتئین وارد جسم می کند) بلکه منشا مناسبی از مواد غذایی گیاهی و ویتامین C است و همین امر قادراست به خوب شدن سیستم ایمنی و جنگیدن با مریضی هایی همانند سرطان به شما یاری کند.

شما می توانید این کلم را در سوپ‌های خود پوره نمایید یا ان را به صورت خام استفاده نمایید. برای اینکه مواد غذایی آن را حفظ نمایید از پختن بیش از اندازهش پیشگیری نمایید.

  1. سویای مهیا شده (Edamame):

دانه های سویای ارگانیک و طبیعی می توانند پروتئین مناسبی وارد جسم کنند. با وجود همه ی نه اسید آمینه الزامی که در ان وجود دارد، سویا نزدیک ترین منشا به منابع پروتئینی حیوانی است.

یک دوم عهده از سویا قادراست ۱۰ گرم پروتئین وارد جسم کند و دانه های سبز آن لبریز از isoflavones و اسیدهای چرب امگا۳ است و قادراست ریسک حملات قلبی و علامت‌های یائسگی را کم شدن دهد. سویای ارگانیک را به حمص یا دیگر موارد خوراکی اضافه نمایید. آن را با اندکی نمک تفت دهید.

  1. مارچوبه:

مارچوبه سه گرم پروتئین و سه گرم فیبر به ازای هر عهده وارد جسم می کند و تنها ۲۷ کالری دارد. این ماده همینطور فولات، اینولین را برای دارا بودن قلب و سیستم گوارش سالم وارد جسم می کند و قادراست از سیستم گوارش و رودهمراقبت کند. شما می توانید این ماده را در سالادهای خود اضافه نمایید.

  1. نخودفرنگی:

این ماده که در اواخر بهار به دست مشتری می رسد پروتئین مناسبی دارد(یک دوم عهده از آن قادراست ۴ گرم پروتئین وارد جسم کند). این ماده همینطور در برگیرنده فولات، فیبر و نیز ویتامین C است. نخود فرنگی تازه را بر روی سالاد و پاستای خود بریزید و از مزه و مزایای ان لذت ببرید. همینطور می توانید از این گیاه در سوپ های خود مصرف نمایید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ محلی قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد