سلامت روان و مدیریت استرس در دوران کرونا | تشخیص عوارض و علائم ناشی از استرس و تفاوت آن با علائم کرونا | طب سنتی

ناشر : دانلود آهنگ محلی

سلامت روان و مدیریت استرس در دوران کرونا | تشخیص عوارض و علائم ناشی از استرس و تفاوت آن با علائم کرونا | طب سنتی


یکی از مریضی‌هایی که امروزه مردم خیلیی از جهان را گرفتار کرده، مریضی کرونا نام دارد. این مریضی که نزدیک به یک است سال گریبان‌گیر مردم شده، در تقویت زندگی مردم تغییرات خیلیی را به وجود آورده و حتی بایست گفت این تغییرات به قسمت‌های گوناگون دیگر نیز مربوط می‌شوند که می‌توان به تندرستی روان، روحیه، فشار، نگرانی و … ذکر داشت. از همین جهت تصمیم گرفتیم در این مقاله در اثر یک روانشناس حاضر شویم و اطلاعاتی را در ارتباط با این موضوعات و اثری که کرونا بر هر یک گذاشته است، بیان کنیم.

تندرستی روان چیست؟

تندرستی روان موضوع باارزشی به دید می‌رسد که در نوجوانان بایست زیادتر مورد توجه قرار گیرد. امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مدارس، مراکز تفریحی، لغو دیدارهای دسته جمعی و … نوجوانان زیادتر از دیگر اقشار تحت اثر قرار گرفتند، چرا که خیلیی از فعالیت‌های آن‌ها تحت اثر قرار گرفت و دیگر نتوانستند فعالیت‌های عادی خود را انجام دهند. همینطور از طرفی بسته شدن مدارس خود نیز قادراست فاکتوری بر استرس و نگرانی نوجوانان باشد، چرا که بدون شک آموزش مجازی کیفیت آموزش حضوری را ندارد و خیلیی از نوجوانان که تحصیل برای آن‌ها از ارزش بالایی برخوردار است، خیلی اذیت می‌شوند.

توجه داشته باشید که تمام تقویت گفته‌شده بر روی تندرستی روان نوجوان خانه شما اثر خواهند داشت و می‌توانند به‌مروروقت مسائل جدی‌تری را برای بچه شما به همراه داشته باشند. از طرفی نمایان نیست که تا چه وقت این مریضی مورد معالجه قرار می‌گیرد و کی تقویت به آنچه قبلا بوده برمی‌گردد؛ درنتیجه بایست به فکر روش و راه‌حلی بود که از بروز چنین مسائلی پیشگیری شود. مسلما مشورت با یک روانشناس قادراست اوضاع را مناسبتر کند، اما اگر چنین امکانی برای شما میسر نیست، می‌توانید از کتاب‌های یک روانشناس شناخته‌شده مصرف نمایید و به مطالعه آن ها بپردازید تا با نکاتی که به شما یاری می‌کنند تا تقویت را خوب شدن دهید، آشنا شوید.

توجه داشته باشید که راه‌های گوناگونی برای خوب شدن تقویت وجود دارد که مصرف آن‌ها قادراست اثر اثربخشی بر خوب شدن وضعیت تندرستی روان داشته باشد. برای مثال مصرف رسانه‌های مجازی توصیه خوبی به دید می‌رسد؛ چرا که شما می‌توانید در کمال حفظ فاصله دسته جمعی با دوستان و حتی دیگر آشنایان خود رابطه برقرار نمایید. البته توجه داشته باشید که این کار نیز اصول و تقویت ویژه خود را دارد که اگر به آن توجه نشود، امحل دارد مسائل دیگری اعم از آزار و اذیت چشم‌ها، گردن، دست و … را به همراه داشته باشد. در مجله تندرستی پذیرش ۲۴ نیز می توانید بروزترین مقالات وابسته با این حوزه را مطالعه نمایید.


نشانه ها و پیامد روحی و روانی دراثر قرنطینه

پس‌ازآنکه این مریضی به تمام مردم کشور گفته شد، دولت تصمیم به ایجاد ممحدودهیت‌های گوناگون گرفت و تقویت ویژه‌ای را برای مردم لحاظ کرد. به‌گونهی می‌توان گفت شهر در این دوران به سبب ممحدودهیت‌ها و قوانین، در تقویت قرنطینه فرو رفت. البته قرنطینه شهر برای خوب شدن تقویت خوب به دید می‌رسد، اما مسئلهی که وجود دارد، این است که این دوران قرنطینه بر تندرستی روحی و روانی مردم اثر خیلیی داشته؛ چرا که آن‌ها مدام در یک محیط قرار داشتند و تقویت از همین جهت برای آن‌ها اندکی سخت‌تر شده است.

موضوع دیگری نیز وجود دارد که طبق یک تست روانشناسی و تحقیق نتایج آن، مردم مبتلا و خوب شدن یافته این مریضی، از چنین موضوعی زیادتر می‌نالند و همینطور شدت این موضوع برای مردمی که در بیمارستان بستری بودند یا مریضی زمینه‌ای داشته‌اند، زیادتر بوده است و این دست از مردم با مسائل روحی روانی خیلیی روبه‌رو شده‌اند. این دست از مردم در ابتدای دوران پس از معالجه، به استرس و نگرانی‌های خیلیی مواجه می‌شوند و در ارتباط با مسائل گوناگونی فکر و خیال می‌کنند.

در چنین تقویتی مشاوره روانشناسی امری الزامی است، اگر شخص به یک روانشناس رجوع نکند و مسائل به درستی رفع نشوند، می‌توانند مسائل بزرگ‌تری چون افسردگی را برای شخص به همراه داشته باشند. از همین جهت پیشنهاد می‌شود اقدامات ضروری برای خوب شدن تقویت را انجام دهید که یکی از این راه‌ها برقرار رابطه با روانشناس است. همینطور بایست متذکر شد که امروزه امحل روانشناسی آنلاین و مشاوره تلفنی نیز میسر شده و این امر به شما این امحل را می‌دهد که بدون حضور در محیط و به دور از مریضی، به خوب شدن تقویت بپردازید.


راهکارهای کم شدن اثرات روانی کرونا و قرنطینه

حال شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه می‌توان این آثار را خنثی کرد و پیامد روانی کرونا را کم شدن داد؟ جواب‌های گوناگونی وجود دارد که به شما در این جهت یاری می‌کند. برای مثال شما می‌توانید تمرکز خودتان را بر روی انجام فعالیت‌های دیگر بگذارید. این دوران خوب برای یادگیری خیلیی از مسائل است که می‌توان به یادگیری زبان‌های گوناگون و حرفه‌های دیگر در زمینه‌های گوناگون ذکر کرد.

افزون بر یادگیری و فعالیت در زمینه آموزشی، راه و روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با انجام آن‌ها خود را سرگرم نمایید و تمرکزتان را از کرونا و قرنطینه به سمت دیگر بکشانید؛ مثلا شما می‌توانید در این دوران فیلم و سریال‌های موردعلاقه خود را آغاز و به دیدن آن‌ها بپردازید. این موضوع سبب می‌شود که ذهن شما کمتر به سمت مریضی و پیامد آن متمایل شود؛ بنابراین پیامد کرونا برای شما کمتر خواهد شد.

موارد دیگری نیز وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در دسته بازی‌های خانوادگی، بازی‌های آنلاین، حل کردن جدول، برقراری تماس‌های گروهی در برنامه‌های دسته جمعی و … در دید گرفت. البته پیشنهاد می‌شود در کنار تمام این موارد از پیشنهاد‌های یک روانشناس نیز مصرف نمایید؛ چرا که این کار به خوب شدن و کنترل تقویت یاری عمده ای می‌کند.

آیا ازدواج در دوران کرونا امکان‌پذیر است؟

یکی دیگر از موضوعاتی که سبب استرس و نگرانی جوان‌ها شده است را می‌توان مربوط به تقویت ازدواج در دید گرفت. بایست متذکر شد که ازدواج در این دوران با ممحدودهیت و قانون ویژهی روبه‌رو نیست، به‌جز آنکه امحل برگزاری مراسم وجود ندارد؛ اما توجه داشته باشید که در دوران مریضی کرونا، تقویت مناسبی برای آشنایی زوجین وجود دارد و می‌توانند بدون شلوغی و تجملات مراسم‌های اولیه را برگزار و خود را برای مراسم اصلی مهیا کنند.


اثر کرونا بر تندرستی روان و ایجاد استرس

یکی از موضوعاتی که در ابتدای مقاله به آن پرداختیم، تقویت و تندرستی روان مردم در دوران تمام‌گیری ویروس کرونا بود. یکی از موارد دیگری که بایست در این راستا به آن ذکر داشته باشیم، مسائل بین زوجین است. با توجه به تقویت، خیلیی از کسب‌وکارها با تغییرات خیلیی روبرو شدند و تقویت به نوع‌ای رقم خورده که زوجین بیشترا در یک وقت و در مدت زیاد کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این موضوع قادراست منجر به جروبحث‌های گوناگون شود و بنابراین جو متشنجی را در خانه به راه بیندازد. از همین جهت پیشنهاد می‌شود چنین موضوعی را به حداقل برسانید تا بچه ها شما گرفتار مسائل روانی نشوند و مدام در یک تقویت استرس‌زا قرار نگیرند.

لزوم گرفتن مشاوره از روانشناس

یکی از پیشنهاد‌های اصلی که می‌توان به آن ذکر داشت، رجوع به یک روانشناس در این وقت است؛ چرا که چنین شخصی اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما یاری می‌کند که با مسائل به روش دیگری برخورد نمایید. مشاوره آنلاین در دسترس ترین شیوه گرفتن مشاوره در تقویت کنونی است، با جستجوی جمله “مشاوره آنلاین پذیرش ۲۴” در موتورهای جستجو به مناسبترین کارشناسان روانشناسی کشور به صورت آنلاین و تلفنی دسترسی خواهید داشت.

توجه داشته باشید که به مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج نیز بپردازید؛ چرا که به شما گفته می‌شود در این دوران چگونه با همسر و بچه ها خود برخورد نمایید که جو و تقویت خانه مناسب بماند و مسئلهی پیش نیاید؛ درنتیجه از کنار چنین موضوعی ساده نگذرید و با انجام آن از مسائل خیلی دیگر پیشگیری نمایید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ محلی قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد