اشتباهات رایج در رژیم غذایی بدون گلوتن | طب سنتی

ناشر : دانلود آهنگ محلی

اشتباهات رایج در رژیم غذایی بدون گلوتن | طب سنتی


تعداد آمریکایی‌هایی که از رژیم خوراکی بدون گلوتن مصرف می‌کنند از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ سه برابر شده است. اما در همین بازه وقتی مردمی که مبتلا به مریضی سلیاک بودند و شناسایی داده شده اند تا ۱۷ درصد کم شدن نمایان کرده است. با وجود مقبولیت لاغری در میان مردم و زیاد شدن خوراکی های عاری از گلوتن در فروشگاه‌ها، حذف گلوتن به دید به یک گرایش و انتخاب جدید تبدیل شده است. مردمی که مبتلا به مریضی سلیاک هستند بایست رژیم خوراکی خوبی را اتخاذ کنند تا بتوانند تندرستی خود را حفظ نمایند. اگر شما نیز مبتلا به مریضی سلیاک هستید و از خوراکی های گلوتن دار مصرف می نمایید امکان پذیر است مواردی همانند گاز، نفخ، مدفوع غیر طبیعی، استفراغ، خستگی یا کم شدن وزن را تجربه نمایید. در طول وقت، این جواب ایمنی که به دلیل استفاده گلوتن ایجاد می‌شود قادراست به روده کوچک ضرر بزند و سبب شود جذب مواد غذایی از خوراکی هایی که میل می‌نمایید سختتر گردد. دارا بودن یک رژیم خوراکی خوب چیزی زیادتر از نمیل کردن نان آماده شده از گندم است. بایست بدانید که چه چیزهایی را می‌توانید میل کنید و از میل کردن چه مواردی بایست پرهیز نمایید.همه ی این موارد به تندرستی جسم شما یاری خواهد کرد. اگر مریضی سلیاک دارید یا نمی‌توانید گلوتن را تحمل نمایید در این مقاله همراه ما باشید تا با هم نکاتی را مرور کنیم.

رژیم خوراکی بی اهمیتی را دنبال می‌نمایید:

اگر مبتلا به سلیاک نیستید یا اینکه عدم تحمل گلوتن ندارید احتیاجی به مصرف رژیم خوراکی عاری از گلوتن نخواهید داشت. مردم تمایل دارند وزن خود را کم کنند و بر این باورند مصرف چنین رژیمی قادراست سودمند باشد. اما به دلیل داشته باشید که رژیم خوراکی عاری از گلوتن تنها برای مردمی سودمند است که عدم تحمل گلوتن دارند یا از مریضی سلیاک رنج می برند. حذف غیر الزامی غلات سبوس دار قادراست سبب از دست رفتن ویتامین‌ها و مواد معدنی باارزشی در جسم شود. به جای اینکه از رژیم خوراکی عاری از گلوتن مصرف نمایید مناسبتر است استفاده خوراکی های فراوری شده را به حداقل برسانید. به میل کردن میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس دار روی بیاورید تا اعتماد حاصل نمایید رژیم شما لبریز از مواد غذایی مورد احتیاج جسم است.

از مواد خوراکی فراوری شده مصرف می‌نمایید:

این روزها گزینه‌های عاری از گلوتن در فروشگاه‌ها یافت می‌شود. این مواد امکان پذیر است خوب باشند اما به دلیل داشته باشید که بیشتر هم سالم نیستند. در چنین محصولاتی گلوتن اکثر با چربی یا قند اضافی جانشین می‌شود تا مزه مناسبتری به آن بقسمتد. مردمی که مبتلا به عدم تحمل گلوتن هستند بایست بر روی میل کردن مواد خوراکی سالم همانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین بدون چربی، چربی‌های سالم، آجیل‌ها، گوشت بدون چربی و لبنیات تمرکز نمایند.

در مورد تحقیق برچسب خوراکی ها بیشتر مطمئن نیستید:

برای اینکه بتوانید رژیم خوراکی عاری از گلوتن خود را با موفقیت دنبال نمایید بایست برچسب مواد خوراکی را مطالعه نمایید. به دنبال مواردی همانند گندم، جو، مخمر، فارو، جوی دوسر باشید. وقتی که می‌خواهید محصولی را آماده نمایید برچسب آن را به دقت بخوانید. اگر مطمئن نیستید که محصول مورد دید شما شامل گلوتن است یا نه مناسبتر است با شرکت سازنده ارتباط بگیرید.

مواد غذایی کلیدی را از دست می‌دهید:

در رژیم خوراکی عاری از گلوتن احتیاجی نیست تمام غلات را حذف نمایید. مواردی همانند کینوا،برنج، گندم سیاه و چند مورد دیگر قادراست برای شما مناسب باشد. البته بایست به دلیل داشته باشید که گزینه‌های ممحدودهتری در مورد غلات سبوس دار خواهید داشت. این موضوع بدین معنی است که به راحتی فیبر و ویتامین A و E را از دست می‌دهید. به دنبال مواد معدنی و غذایی همانند آهن، روی، مس و منیزیم باشید که در دیگر مواد نیز یافت می‌شود. برای اینکه اعتماد حاصل نمایید مواد غذایی کلیدی را گرفتن می‌نمایید مناسبتر است نصف بشقاب خود را با میوه‌ها و سبزیجات پر نمایید.

خوراکی های شما آلودگی متقاطع دارند:

قبل از اینکه بخواهید خوراکی را در رستوران سفارش دهید مناسبتر است منوی آن را مطالعه نمایید. در مورد ممحدودهیت‌های خوراکی خود صحبت نمایید. زیادتر رستوران‌ها با صبر و حوصله به سوالات شما جواب می دهند. پس بیشتر بی قرار این موضوع نباشید. بر روی مواد خوراکی که قبل از نوبت اصلی استفاده می‌شود نیز دقت نمایید. اگر گوشت می‌خورید یا از بشقاب پنیر مصرف می‌نمایید، در مورد نانی که در آن وجود دارد هوشیار باشید. همینطور در مورد سس و دیگر مواردی که در خوراکی ها وجود دارد دقت نمایید.

مقصرهای غیر خوراکی را فراموش می‌نمایید:

محصولات دیگر امکان پذیر است عاری از گلوتن نباشد. به دیگر موارد نیز توجه داشته باشید. امکان پذیر است علامت‌های شما به دلیل مواد خوراکی که استفاده می‌نمایید نباشد. مردمی که مبتلا به درماتیت هرپتی فرم هستند( گونهی مریضی سلیاک است) امکان پذیر است خارش و بثورات جلدی تاول دار را تجربه کنند. اگرچه به دید می‌رسد چنین واکنش‌هایی به دلیل مصرف محصولاتمحلی است اما هنوز می‌توان آن را به میل کردن مواد گلوتن دار ربط داد.